Followers

Halaman

Rabu, 16 Disember 2015

Salah Sangka / Misunderstanding



Pernah ada orang salah sangka dekat kau?
Aku selalu. Fikir - fikir memang sakit hati then biarkan je la.
Yang penting apa kita buat betul. Lagipun kalau orang dah salah sangka tak guna betulkan balik. Bukannya diorang nak percaya pun.

Pagi ni aku tak masuk sebab ada kerja dekat luar sikit.
Tetiba no office call. Aku angkat then terus tanya semalam kamu keluar tutup pintu tak.
Aku cakap lar tak tutup sebab aku keluar awal. Ada orang lagi masa aku keluar. Then aku tanya kenapa? Orang office cakap tak ada apa-apa. Lepas tu tak sampai 5 saat orang office call lagi tanya ada masuk office tak pagi ni. Aku cakap tak. Aku direct pergi dari rumah ke tempat yang nak buat kerja tu sebab aku nak jimat tambang LRT. Kekeke. Dia cakap okay.

Bukak je Whatsapp berderet mesej masuk. Isu pasal pintu tak kunci, lampu tak tutup dan alarm tak set. Lerr patut la. Yang penting bukan aku sebab aku keluar awal and kalau aku keluar lewat pun aku akan cek betul-betul. Maybe diorang ingat aku sebab aku selalu keluar lewat.

Tak tak tak. Kali ni bukan aku.

Masuk office bukak email ada lagi reminder pasal isu ni. Siapa punya kerja la ni.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan