Followers

Halaman

Selasa, 22 Disember 2015

Hidayah Perlu Dicari

✿Assalamualaikum✿

Betul "Hidayah Milik Allah" tapi kita perlu berusaha untuk mencarinya.✿

Saya suka tengok muslim dan muslimah yang suka mendekatkan diri dengan Allah.

Lepas tu suka jugak tengok mereka yang nak berubah mendekatkan diri dengan Allah.
Alhamdulillah.Saya hanyalah manusia biasa banyak kekurangan dan kelemahan.
Tapi saya akan berusaha bersunguh-sunguh untuk menjadi muslimah yang solehah.InsyaAllah.
Meninggalkan apa yang dilarang dan membuat apa yang disuruhNya.
Kita hidup didunia ni sementara je.Tak tahu umur kita sehingga bila ..
Tak taw bila kita akan kembali kepadaNya,^^✿

Kalau kita tak berubah sekarang.Agaknya bila kita nak berubah??
Saya juga seorang yg yg tak lepas dari melakukan dosa dan banyak dosa saya.
Oleh itu saya nak berhijrah dan tak nak lagi jadi seperti dulu.
Semoga perubahan ini mendapat keberkatan daripada Allah S.W.T.✿

Mati tak kenal usia,darjat,keturunan dan rupa.
Kalau dah tertulis kita akan mati pada waktu tu,mati la.
Bukannya boleh tangguh-tangguh.Contohnya,aku kaya,aku boleh bayar supaya mati lain kali.
Sekarang Aku tak nak mati lagi.MasyaAllah..Boleh ke kita buat macam tu...?
Harta kita tak bermakna apa pun kat sana...✿

Sekali lagi,benar hidayah itu milik Allah,Allah akan beri kepada sesiapa saja
yang dia kehendaki.Tapi jangan salah anggap, hidayah bukan ditunggu untuk terpilih,
tapi hidayah itu perlu dicari..✿

Berusahalah mendapatkan hidayah tersebut dengan mendekati Allah,perbaiki amal kita.Contohnya dengan menghayati al - Quran,berzikir,serta perbanyakkan ibadah sunat.InsyaAllah,Dia akan kurniakan hidayahNya kepada hamba-hambanya yang layak..✿

^^ p/s:jgn terjah saya bila sy tulis camniy...^^.✿












Tiada ulasan:

Catat Ulasan