Followers

Halaman

Rabu, 16 Disember 2015

Perkara yang aku tak suka / Things I dislike




Dalam hidup ni ada je benda yang tak puaskan hati kita kan?
Ada yang tak kena. Lain orang lain ragamnya kan. Aku ni banyak benda yang aku tak suka dan boleh mendatangkan kemarahan aku. Senarainya adalah deng deng denng!!

1.  Menunggu
Yang ni memang tak boleh blah. Kata nak keluar tapi lambat. Lepas tu salahkan bangsa sendiri cakap ‘Melayu memang macam ni. Haah Melayu memang macam ni sebab ada orang Melayu macam korang la. Lepas tu ada yang salahkan kita sebab keluar awal. Siap cakap siapa suruh kau datang awal. Hey eh dia ni, nak aku jadi macam kau janji lain buat lain?



2.  Penipu
Biasanya kalau ada menipu je In Sha Allah cepat je aku detect. Sebab apa sebab penipu ni dia banyak yang nak kena ingat. Jenis penipu yang mudah pelupa niaya la jawabnya. Hahahaha.
Jadi kalau tak nak ingat banyak jangan menipu. Kalau aku tak dapat tangkap orang yang menipu ni aku bersangka baik je. Aku takkan percaya selagi tak tengok depan mata. Dah dapat tangkap you’re done my dear. Kita masih baik tapi awak takkan dengar apa-apa lagi. Hahaha. I’m not a type of person who hold grudges but people will change when they’re hurts.



3. Lapar
Yang ni memang tak boleh tahan kalau tak makan sehari.  Rasa nak naik angin je.
Lapar = cepat marah
Tabiat macam ni kena bawak bersabar ni. Kalau time puasa tu okay pulak. Hahahha



4. Gaji lambat
Kau suka gaji lambat? Aku tak suka sebab aku bayar benda nak kena bayar.
Tambah-tambah kalau yang bank. Selagi kau tak bayar selagi tu la diorang call.
Bingit telinga. Jadi tak kena kejar kena cepat bayar hutang. Kan?



5. Jerawat
Semua orang tak suka jerawat. Confirm. Kalau anda suka jerawat sila check balik muka anda ada jerawat ke tak. Biasanya orang yang suka jerawat sebab muka dorang tak ada jerawat. Ini pengalaman aku la.
Aku start ada jerawat umur 20. Mungkin sebab kurang minum air. Selalu aku cakap bila la nak naik jerawat. Nak picit. Sekarang nah hambik kau. Picit banyak-banyak. Tak ada jerawat seguni dekat muka aku tapi lebih dari satu la. Hahahha. Sila pergi jauh dari saya jerawat! I hate you!



6. Internet slow
Aku suka main internet dan boleh dikatakan tegar jugak la.
Kena bukak jugak sehari. Dulu la. Sekarang okay je. Main internet sebab tak ada benda nak buat.
Sekarang kalau boring tengok movie je. Aku tak suka internet slow sebab aku tak suka menunggu. Hehehhe



7. Debu
Aku tak suka suka debu sebab aku alergik dengan debu. Gatal habis. Tu je yang aku tahu pasal debu sebab aku tak suka dia aku tak ambil tahu sangat pasal dia.


8. Pengeledah
Entah la betul ke tak perkataan yang aku guna. Aku nak rujuk kepada orang suka geledah barang orang.
Tak kisah la benda apa kan, stoking busuk orang sekalipun tetap barang orang. Tak payah sesuka hati nak bukak almari orang semata-mata nak tengok kononnya concern. Hahaha. Orang macam ni biasanya tak boleh dipercayai. Jadi jauhkan diri. Yang suka tengok phone kita pun hati-hati.
Jangan sampai semua yang personal dia geledah.

p/s: Tak ada kena mengena antara yang hidup dan yang sudah meninggal dunia. Jika anda terasa makan itu hak anda. Hahahha

Bai bai


Tiada ulasan:

Catat Ulasan