Followers

Halaman

Khamis, 12 Januari 2012

Malu Rasanya Pada

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarokatuh..


Sungguh aku malu jika aku adalah orang yang tidak mengenang budi .Malu jika telah diberi hadiah namun tidak tahu berterima kasih .


Nah , begitulah situasinya jika aku menjadi hamba Allah yang tidak mengenang budi .Allah telah berikan aku nikmat namun aku terus melakukan perkara larangannya.


Malu rasanya jika aku mampu belanjakan wang yang banyak untuk bersuka - ria .Untuk kesenangan duniawi namun aku tidak mampu menyedekahkan sedikit dari rezekiku kepada golongan yang memerlukan padalah rezeki itu bukan kesemuanya miliku.


Malu rasanya jika aku mampu untuk bersuka ria berjam-jam lamanya tapi tidak mampu bangun ditengah malam untuk sujud kepada Allah . Betapa sia - sianya hidupku selama ini kerana tidak mampu untuk mengabdikan diri kepada Yang Esa.


Malu rasanya jika aku meminta itu dan ini dari Allah tapi kehendak Allah tidak pernah aku turuti.
Malu rasanya bila aku tidak mampu melaksanakan amanah yang diberi . Amanah untuk menjadi hamba yang taat dan solehah .


Malu rasanya bila aku jarang membaca kitab sucimu Ya Allah.Malu rasanya jika aku lebih suka membaca bahan yang tidak berfaedah daripada membaca kitabmu Ya Allah.Malu juga padamu Rasulullah jika aku tidak suka membaca dan mengamalkan sunnahmu Ya Rasulullah .


Malu rasanya padaMu Ya Allah jika aku lebih suka mendengar dan menyanyi lagu duniawi daripada mengalunankan ayat-ayatmu Ya Allah.Sungguh aku adalah manusia yang rugi Ya Allah


Malu rasanya Ya Allah jika aku lebih banyak menangis kerana perkara duniawi Ya Allah berbanding menangis kerana takutkan mu Ya Allah.Sedihnya hatiku Ya Allah jika  mutiara jernih berharga yang mengalir bukan untukmu Ya Allah.


Malu rasanya pada Allah dan Rasulullah, aku mengaku cinta kepada mereka namun aku tidak pernah taat kepada mereka.Al Quran dan Sunnah Rasulullah aku tinggalkan.MasyaAllah.


Malu rasanya pada Allah  jika solat fardhu tidak mampu aku lakukan ,  padahal ia adalah kewajipan bagiku.


Malu rasanya aku lebih dahagakan cinta manusia dari cintaMu Ya  Allah padahal cintaMu Allah kekal buat selamanya.


Malu rasanya ,namaku Islam ,aku dilahirkan dengan agama suci Islam dibimbing pula oleh Al Quran dan Sunnah namun aku tidak mengenal apa itu Islam sebenarnya .Halal dan haramnya aku campur adukkan .


Malu rasanya pada Rasulullah dan Allah jika aku tidak mematuhi ajaran dan melanggar ajaran yang disampaikan .Nauzubillah min zalik.


Ya Allah Ya Tuhanku , ampunkan dosa hambamu yang hina ini.Bukakanlah pintu hatiku untuk menerima petunjuk dan hidayahMu.Jadikanlah aku hambaMu yang beriman dan beramal soleh.Jadikanlah kami anak - anak yang soleh dan solehah.


Wallahualam ..


p/s : Allah itu Maha Pengampun . Peringatan untuk diri sendiri juga :))


Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarokatuh..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan