Followers

Halaman

Rabu, 7 September 2011

Tak Cukup Tidur..Kenapa???

          Assalamualaaikum.wbt.Rasanya dah lama aku tak update entri yang baru.Bukan aku tak nak update ke apa tapi sebab aku sibuk sikit dengan assignment dan jadual kuliah yang padat.Lepas balik kuliah je mesti penat gila sampai nak online pun malas.

         Mengenai entri kali ni yang banyak berkait tentang pelajar IPT yang aq selalu perhatikan.Ramai yang aku tengok (kebiasaan di kolej aku lar) ramai yang datang kolej dengan mata yang bengkak.Nak bukak mata pun malas.Lepas tu aku cuba la tanya kawan aku kenapa kan.Dia pun cakap la yang dia ni tak cukup tidur.Aku tanya lagi asal kau tak cukup  tidur kan??Dia pun jawab la gara-gara main game lepas tu sebab tengok tv  dan online lappy je kerja dia.

       Nak kata heran tak heran jugak sebab sanggup tak tidur gara-gara nak online dan main game sebab dulu aku pn selalu gak tidur lewat sampai pukul 5 pagi baru aku tidur.Maknyanya subuh geru enti aku terlepas.Menyesal pun ada sebab aku dah tinggal solat sebab terlalu asyik dengan benda macam tu.MasyaAllah.

     Dari sudut kebaikan dan keburukan tidur lewat ni aku rasa lebih banyak keburukan dari kebaikan.Dulu masa aku kerja pernah la aku dengar dekat satu siaran radio yang dia cakap apabila kita tidur lambat ianya akan membuatkan kita lapar bila kita bangun keesokkan harinya.Dan selera kita akan bertukar menjadi semakin besar.Menakutkan pun ada.Nah!Tu akan membuatkan berat badan tambah.Lepas tu,hadirlah penyakit apabila badan membesar dan bila berat badan bertambah.Tapi tak tau la jika maklumat itu betul atau tidak.

    Nasihat aku disini ialah jaga tidur anda. ^^

p/s : Maaf jika maklumat kurang tepat / tidak tepat lansung ^^ +____________+

Tiada ulasan:

Catat Ulasan