Followers

Halaman

Ahad, 3 April 2011

Pensil Box..!

Assalamualaikum...







Hihihihi..Lawak betol bila teringat balik hal ni..Rasa bodoh pun ada jugak..
Masa tu [tahun lepas lar 2010 ] cikgu kat sekolah aku ada buat KEM KECEMERLANGANSPM khas untuk pelajar-pelajar SPM la dah namanya lagi KC SPM..Betol x..?Aku pun dapat la join gak kem niy...Bez jugak sbb kat sini kita diberi pendedahan tentang teknik menjawab soalan.Nak diikutkan cerita masa nak balik tu aku memang excited giler.Cepat giler  aku kemas barang..Aku ngan kawan aku sorang lagi yg nama S lar yg paling awal naik bas..Hahaahah..mcm bdak tadika je..Then bila dah lama sikit aku naik bas kawan yg duduk sebelah aku kat atas bas yg nama M pom datang dengan barang2 dia pastu cakap ada barang  yg tertinggal yang tak lain tak bukan adalah pensil box.Hadoi aku apa lagi,ikut sangat dengan amarah aku,aku jadi marah lar dengan kawan aku sebab tak tolong ambik sebab bagi aku benda kecik takkan tak boleh ambik kn..?Pastu aku pom terus pergi ambik pensil box tadi dengan kawan aku yang satu lagi yg bernama A...Pastu bila siap aku ambik pencil box tdi,terus aku tukar tempat duduk kat sebelah A..Yang si M niy heran la apa salah dia,sampai aku tukar tempat duduk.Sepanjang atas bas aku nangis ngan mesej ngan kawan aku je..Luahkan perasaan la katakan.Aku nangis sebab kesal la adew kawan yang tak boley harap.Bodoh betol.Memang sah aku macam budak-budak.Lama jugak la aku gado dengan si M niy..Ada la jugak dalam 2 bulan.Huih..Masa dalam kelas biasa la kan mesti la malu kalau nak bertentang mata or duduk sblh menyebelah gitu.Dia pun tuka la tempat duduk.Kesian.Tapi akhirnya kitaorang berbaik jugak..Sebelom exam SPM..Aku mintak maaf..Sweet sangat rasanya bila dah baik balik..Banyak betul pengajaran yang aku dapat dari pergaduhan niy..Moga2 perkara macam niy takkan berulang lagi.AMIN.
Antara pengajaran yang aku perolehi dari cerita ini adalah:
1)KITA HENDAKLAH SALING TOLONG-MENOLONG
2)JANGAN TERLALU MENGIKUT PERASAAN
3)JANGAN BERTINDAK TERBURU-BURU
4)KITA HENDAKLAH SALING HORMAT-MENHORMATI
5)JANGAN BERPRASANGKA BURUK TERHADAP ORANG LAIN
6)KITA HENDAKLAH SALING MAAF MEMAAFI
7)JANGAN PENTINGKAN DIRI SENDIRI
8)KITA MESTILAH MENJAGA PERASAAN ORANG LAIN JUGA.
9)MESTILAH SALING BERTOLAK ANSUR
10)JANGAN SALING TUDUH MENUDUH
p/s : Cerita ini bukan rekaan semata-mata.Ini adalah kisah benar.Yang baik dijadikan tauladan,yang buruk dijadikan sempadan.M maaf yer aku cerita kat sini.Aku sayang kau..Hehehehe..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan